کد مطلب: ۹۲۹۶
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵

حضور نیما کرمی در شهر کتاب قم

هنرمند و مجری مشهور تلویزیونی که مهمان منظومه فرهنگی شهر کتاب قم بود، با تاکید بر استعداد ویژه ایرانیان در خلق ارزش و کارآفرینی، گفت: باید از جا برخیزیم و برای تولید ثروت و ارزش تلاش کنیم و استعداد نهفته خود را آشکار سازیم تا کشور پیشرفت کند.

به گزارش روابط عمومی شهر کتاب قم، نیما کرمی که در ادامه برنامه های فرهنگی شهر کتاب قم، مهمان قمی‌ها در منظومه فرهنگی شهر کتاب قم بود، اظهار داشت: نقش پدر من در علاقمندی من به مجری گری مهم است و قطعا به عنوان الگویی برای من به شمار می‌رود اما نظر شخصی ایشان این بود که من به دنبال این کارها نروم.

این مجری صدا و سیما افزود: من آشپز نیستم اما رل آشپزها را خوب بازی می کنم. جزو آدم هایی هستم که اصلا رکود را دوست ندارم و اگر چه مهندسی عمران خوانده ام اما در دوران دانشجویی دوست داشتم که در دانشکده هنر درس بخوانم که ممکن نشد.

وی خاطرنشان کرد: من تجربه های زیادی داشته ام، مدتی مکانیکی کردم و خیلی این شغل را دوست داشتم. به علت علاقه به گویندگی به رادیو جذب شدم و حتی یک دوره ای کار تهیه غذا و کترینگ داشتم یا دوره ای به فروش لباس هم روی آوردم که اینها همه کنار کار هنری من بود.

کرمی به فعالیت اخیر خود اشاره کرد و گفت: به کار چوب علاقه پیدا کردم و اکنون در این زمینه تلاش می کنم و در کنار کار چوب، به تولید مانتوهای اسلامی علاقه داشتم که فعلا عمومی نشده است و باید سرمایه گذاری سنگینی در آن انجام دهیم.

این مجری صدا و سیما به استعدادهای نهفته در ایران اشاره کرد و گفت: نباید منتظر باشیم تا دیگران کاری برای ما انجام دهند بلکه باید از جا برخیزیم و به فعالیت دست بزنیم. کارآفرینی و ایجاد ارزش، سرمایه زیادی نمی خواهد و باید روی کاری متمرکز شد. باید از جا برخیزیم و تلاش کنیم و دست به ایجاد ارزش و ثروت بزنیم تا کشور پیشرفت کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره پیشینه فعالیت در حرفه ضبط کتاب های صوتی، اظهار داشت: از طریق یکی از دوستان به کار کتاب صوتی کشیده شدم. در آن زمان تعدادی از هنرمندان تئاتر و گویندگان وارد کار کتاب های صوتی شدند و قصه های خوب برای بچه های خوب مهدی آذریزدی در دستور کار قرار گرفت و من کتاب کلیله و دمنه را در سال 1390 خواندم که در سال 94 به عنوان کتاب برگزیده انتخاب شد و از من به خاطر آن تقدیر شد.

کرمی افزود: سپس کتاب های دیگری پیشنهاد شد و همین کتاب فعلی را خواندم و چندین کتاب دیگر نیز آماده شده است که به نوبت منتشر می شوند که شامل کتاب کودک، کتابی درباره کسب و کار و مجموعه ای از قصه های کوتاه است.

این هنرمند ایرانی در پاسخ به سوالی درباره چرایی جنجالی شدن برای از مجری‌های صدا و سیما، گفت: برخی در جنجال نفس می کشند و با ایجاد جنجال جلو می روند، چند صباحی ممنوع التصویر می شوند و سپس به کار باز می گردند اما برخی دیگر هم حوصله رشد آرام و بدون جنجال را انتخاب می کنند و از این مسیر، پیش می روند.

وی تصریح کرد: در جایی که امکان ابراز عقیده نباشم، حضور پیدا نمی کنم و این یکی از اصول کاری من است.

کرمی درباره چرایی کم شدن ارتباط مردم با کتاب نیز سخن گفت و اظهار داشت: امکان ندارد یک شبکه ماهواره ای خارجی به زبان فارسی برنامه تولید کند و تبلیغات نداشته باشد یا تبلیغات اندک داشته باشد، بدون اینکه از جایی تغذیه مالی شود و چون این ماهواره های فارسی زبان از ایران تغذیه نمی شوند، از جایی که با ایران میانه خوبی ندارد، تغذیه می شوند.

وی افزود: اگر چه این شبکه های فارسی زبان خارجی برای تاثیرگذاری در ایران تلاش می کنند اما این ما هستیم که تصمیم می‌گیریم چه چیزی را ببینیم و چه چیزی را نبینیم و اجازه این تاثیر را به آنها می دهیم یا نمی دهیم.

این مجری صدا و سیما تصریح کرد: رسانه ها هدف خود را دنبال می کنند اما ما باید درست انتخاب کنیم و اجازه ندهیم رسانه روی ما سوار شود و عقیده و پوشش و نگاه ما را عوض کند و حتی خود ما را هم عوض کند.

کرمی در پاسخ به سوالی درباره تولید کتاب صوتی گفت: شخص باید خود به دنبال تولید کتاب برود نه اینکه بنشیند تا دیگران به دنبال وی بیایند. بهتر است که شخص تولیدات خود را به موسسات تولید کننده عرضه کند و از قبل صدای خود را امتحان کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود از تلاش های فرهنگی شهر کتاب قم در گسترش فرهنگ کتابخوانی تشکر کرد و اظهار داشت: در عرصه فرهنگ کسانی که دست به تلاش برای کارآفرینی و ایجاد ارزش می زنند، شایسته حمایت و تقدیر هستند و مدیریت شهر کتاب قم در همین زمینه گام های خوبی برداشته است و من به سهم خود از این گام ها تقدیر و تشکر می کنم.

کرمی

کرمی

کرمی

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST