کد مطلب: ۹۹۴۵
تاریخ انتشار: شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

زندگی‌نامه‌ی زیگموند فروید منتشر شد

ایلنا: کتاب «رنج روح، داستان زندگی زیگموند فروید» نوشته ایروینگ استون تدوین شده، با ترجمه پرتو اشراق به تازگی ازسوی نشر نخستین منتشر شده است.

کتاب «رنج روح» که زندگی این روان‌شناس برجسته را روایت می‌کند، شانزده فصل با نام‌های برج دیوانگان، تمنای جان، به راهی روشن قدم بگذار، بیگانه‌ای در پاریس، نسخه پزشک، زمستان از اسارت رسته است، قاره گمشده آتلانتیس، مغاک تاریک ماه، شادی‌ها پایدارند، پاریا: مردود ـ منفور، کسی هست مرا یاری دهد؟، مردان، با هم هستیم، راه دشوار بهشت، آرماگدون و سفر پر از خطر سامان را شامل می‌شود.

درپشت جلد کتاب می‌خوانیم:

«زیگموند فروید اکنون یکی از مشهورترین مردان جهان شده بود. نازی‌ها که آثار او را به‌طور رسمی جزو اوراق ضاله و کتب گمراه‌کننده اعلام کردند، طی یک مراسم پر سر و صدا کتاب‌هایش را از کتابفروشی‌ها جمع کردند و آتش زدند. بولیت سفیر ایالات متحده در پاریس از روزولت خواست که در ماجرا وساطت کند. بولیت همچنین به سفیر آلمان در پاریس فشار آورد که دولت خود را برای صدور مدارک لازم برای خروج خانواده فروید متقاعد کند. فروید به اصرار پدر یکی از بیمارانش نسخه‌ای از کتابش را برای موسولینی فرستاد و او شخصاً از آدولف هیتلر خواست اجازه خروج خانواده فروید را از وین صادر کند.»

همچنین نویسنده در بخشیی از کتاب که به وقایع تاریخ جنگ جهانی دوم پرداخته، نوشته است:

«خبری در روزنامه‌های بوستن منتشر شد که به زودی سراسر ایالات متحده را چون توفان درنوردید، نوشتند دولت نازی زیگموند فروید را برای دادن جزیه تحت فشار گذاشته است. این خبر سراسر آمریکا را به جنب و جوش انداخت. زیگموند به خبرنگاران گفت که این گزارش صحت ندارد. ولی داشت. نازی‌ها مبلغ ۴۸۲۴ دلار جزیه، البته تحت نام مالیات می‌خواستند. زیگموند چنین پولی نداشت. اصلاً هیچ نداشت. دار و ندارش را برده بودند. دریافت چنین پولی مورد قانونی نداشت. شاهزاده خانم ماری بناپارت که با دولت‌های فرانسه و یونان برای گرفتن ویزای ورود به نام پروفسور فروید و خانواده‌اش کلنجار می‌رفت، پول را نقداً پرداخت. این ظاهراً آخرین گرفتاری آنها بود...»

کتاب «رنج روح: داستان زندگی زیگموند فروید» در تیراژ هزار نسخه و ۸۶۴ صفحه به قیمت ۵۰ هزار تومان توسط نشر نخستین منتشر شده است.

 

 

کلید واژه ها: رنج روح -
0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST