کد مطلب: ۱۴۴۹۸
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷

کتاب «درآمدی بر جامعه‌شناسی مصرف» منتشر شد

مهر: کتاب «درآمدی بر جامعه‌شناسی مصرف»، اثر «پیتر کوریگان» استاد جامعه‌شناسی دانشگاه دوبلین، با ترجمه «شایسته مدنی‌لواسانی» از سوی انتشارات «پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات» منتشر شد.

 این کتاب با نگاهی به ظهور تاریخی «مصرف» از دیدگاه‌ سیاسی، اقتصادی و اخلاقی، توسعه مصرف را به‌مثابۀ یکی از اجزای مهم در زندگی روزمره بررسی و با رویکردهای جامعه‌شناختی، نظریات مصرف و عملکردهای مصرفی در حوزه‌های خاص و مختلف تبیین می‌کند. پژوهشگر این اثر، مصرف را با معنای اجتماعی در ارتباط می‌داند و آن را جایی برای بیان تمایزات اجتماعی تلقی می‌کند.

از ویژگی‌های بارز این اثر آن است که خواننده را با نظریات اصلی و شاخه‌های مهم جامعه‌شناسی مصرف آشنا می‌کند. نویسنده همچنین با تلفیق این نظریات با پژوهش‌های کاربردی و با استناد به پژوهش‌های مرجع و معتبر در حوزه‌های تخصصی به ارائه نتایج می‌پردازد.

«اشیاء، کالاها و غیرکالاها»، «مغازه‌ها و خریدکردن»، «تبلیغات»، «مجلات زنان»، «خانه»، «غذا و نوشیدنی»، «توریسم»، «بدن» و «مد و پوشاک» برخی از عناوین فصل‌های این کتاب است.

کتاب «درآمدی بر جامعه‌شناسی مصرف» در ۳۸۳ صفحه و با قیمت ۲۹ هزار تومان از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات روانه بازار نشر شده است.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST