کد مطلب: ۲۴۵۰۵
تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰

برگزاری نشست دوم «از هفت شهر عشق تا هزار وادی اندیشه

دومین نشست از نشست‌های پنج‌گانه‌ی «از هفت شهر عشق تا هزار وادی اندیشه» (در بزرگداشت عطار و خیام نیشابوری) که از ۲۵ فروردین آغاز شده مانند نشست نخست، به بزرگداشت عطار نیشابوری اختصاص دارد. در این نشست‌های علمی- پژوهشی که به همت گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه حکیم سبزواری، انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران (شعبه خراسان) و مرکز فرهنگی و بین‌الملل شهرکتاب، برگزار می‌شود جواد محقق نیشابوری، عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان مشهد، درباره‌ی «بوطیقای موسیقی شعر در مثنوی‌های عطار نیشابوری» و امیر الهامی، مدرس دانشگاه خیام، درباره‌ی «عطار و رباعی‌سرایی»، سخن خواهند گفت.

 سخنران نخست به جلوه‌های هنری و بلاغی موسیقی شعر عطار، غنای کاربرد و تنوع موسیقایی شعر عطار در تطابق با ساختار معنایی و نقش موسیقی در آفرینش زبانی با نگاهی بوطیقایی و سخنران دوم به جایگاه ارزشمند عطار در رباعی سرایی، کم توجّهی به این قالب شعری در آثار منظوم این شاعر سده‌های ۶ و ۷ ق. و تاثیر وی بر بوطیقای شعری رباعی‌سرایان پس از خود، خواهند پرداخت. دبیری این نشست بر عهده‌ی زهرا سالاری از دانشگاه فردوسی مشهد خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند در ساعت ۲۱ چهارشنبه اول اردیبهشت از طریق پیوند https://meeting5.hsu.ac.ir/b/hak-ktd-vwg وارد این نشست علمی شوند.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST