کد مطلب: ۲۵۴۰۰
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰

«نادان» تولستوی به کتابفروشی‌ها آمد

مهر:  نشر پرتقال از مجموعه «نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌های کوچک» خود کتاب «نادان» اثر لئو تولستوی و ترجمه غلامرضا امامی (و تصویرگری کلود لاپوئنت) را با شمارگان هزار نسخه، ۲۴ صفحه و بهای ۲۹ هزار تومان منتشر کرد.

«نادان» قصه مرد احمقی است که مدام به مسافرت می‌رود و با اتفاقاتی روبه‌رو می‌شود، اما نمی‌داند که در مواجهه با آنها چه واکنشی از خود نشان دهد و چه سخنی را بگوید.

لئو تولستوی (۱۸۲۸-۱۹۱۰ م) نویسنده روسی و یکی از مشهورترین و تاثیرگذارترین ادیبان تاریخ ادبیات جهان، با نوشتن داستان‌ها و رمان‌های «جنگ و صلح» و «آناکارنینا» مشهور شد. او به پایه‌ریزی دبستان‌هایی با برنامه‌های تازه و نوشتن داستان‌های زیبایی برای کودکان و نوجوانان پرداخت و در راه انسان دوستی و برقراری صلح و عدالت اجتماعی بسیار تلاش کرد. عمده آثار او بار تربیتی هم دارند.

تولستوی به خاطر توقیف پیش‌نویس رمان‌هایش در سال ۱۹۰۸ و نیز مشکلات خانوادگی ناچار شد به جنوب روسیه سفر کند و در این سفر از دنیا رفت؛ اما نام و داستان‌هایش ماندگار شدند.

اما مجموعه «نویسندگان بزرگ، خواننده‌های کوچک» نشر پرتقال شامل داستان‌هایی است که نویسندگان بزرگ تاریخ ادبیات برای کودکان نوشته‌اند. از این مجموعه که با ترجمه غلامرضا امامی عرضه می‌شود، پیشتر کتاب‌هایی چون «گربه و شیطان» جیمز جویس، «قدرت جهانی شش مرد» برادران گریم، «زیبای خفته» شارل پرو، «پسرک فقیر» مارک تواین و «بلبل امپراتور چین» هانس کریستین اندرسن منتشر شده است.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST