کد مطلب: ۲۹۰۴۵
تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰

رمان «تافی» تقابل فراموشی و هستی

ایلنا: کتاب «تافی» دوازدهمین جلد از مجموعه رمان جوان نشر افق است که در قالب شعر آزاد نوشته شده و زندگی دختری نواجوان را روایت می‌کند که مادرش را از دست داده و با پدر بدخلق و بی‌حوصله‌اش زندگی می‌کند. بدخلقی‌های پدر تا جایی پیش می‌رود که تافی از خانه فراری و با شخصی که مشکل حافظه دارد همخانه می‌شود.

در داستان تافی نویسنده از دختری می‌گوید که می‌خواهد فراموش کند کیست و زنی سالخورده که می‌خواهد در کنار دختر خودش را به یاد بیاورد.

در این کتاب به نظاره تأثیر خشونت بر روح و روان انسان‌ها و زندگی نوجوانانی که به خاطر بی‌سرپرستی یا بدسرپرستی، خانه و کاشانه‌ی خود را از دست می‌دهند، می‌نشینید و با نثر شعرگونه آن همراه می‌شوید. هر بخش این کتاب روایت داستان در قالب شعری نو در مقابل مخاطب ظاهر می‌شود و تفاوت شیوه نگارش و آنچه می‌بیند با روال نگارش و متن‌هایی که از رمان سراغ دارد او را شوکه می‌کند.

نویسنده رمان «تافی» سارا کروسان است. او ابتدا در دانشگاه فلسفه و ادبیات خواند و مدرک کارشناسی ارشدش را در رشته‌ی نوآوری و نویسندگی خلاق گرفت او برای رمان‌هایش جوایز معتبر متعددی از جمله مدال کارنگی دریافت کرده و در سال ۲۰۱۸ به عنوان سفیر ادبیات نوجوان در ایرلند معرفی شده است. این کتاب توسط کیوان عبیدی‌آشتیانی ترجمه و نشر افق آن را با قیمت ۶۲ هزار تومان روانه بازار کتاب کرده است.

در پشت جلد کتاب آمده است:

من آن کسی که می‌گویم نیستم.

مارلا آن کسی که فکر می‌کند نیست.

آلیسون از خانه فرار کرده و جایی برای زندگی ندارد، تا آنکه در انبار خانه‌ای پنهان می‌شود که فکر می‌کند خانه‌ای متروکه است. اما خانه خالی نیست. مارلا آنجا زندگی می‌کند؛ زنی سالخورده و تنها که فراموشی دارد و فکر می‌کند آلیسون دوست زمان جوانی‌اش، تافی است.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST