کد مطلب: ۳۰۱۵۱
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱

انتشار نامه‌نگاری‌های همینگوی همراه «تصویر مادر در قاب جوانی»

ایسنا: کتاب‌های «نامه‌های پاپا، مخلص گرترود استالین هم هستیم!» ترجمه و تألیف سعید کمالی دهقان و «تصویر مادر در قاب جوانی» نوشته فریدریش کریستیان دلیوس منتشر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، کتاب «نامه‌های پاپا، مخلص گرترود استالین هم هستیم!» ترجمه و تألیف سعید کمالی دهقان در ۱۱۲ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۵۰ هزار تومان در نشر افق منتشر شده است.

نامه‌نگاری‌های ارنست همینگوی با ویلیام فاکنر، جان دوس‌پاسوس، اسکات فیتزجرالد، شروود اندرسون، مکسول پرکینز، نقدی از ماریو بارگاس یوسا بر «پیرمرد و دریا» از بخش‌های مختلف این کتاب هستند.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: لطفا صحبت‌هایمان را به گوش فاکنر نرسان. حوصله جر و بحث ندارم. اگر بعد از خواندن کتاب حاضر بود نقدش کند، هیچ مشکلی نبود. اما این‌که نخوانده قضاوت کند، خیلی بزدلانه است. حوصله بحث ندارم. برایش آرزوی موفقیت می‌کنم....

این کتاب نامه‌نگاری‌های همینگوی و چند شخصیت برجسته زمانه اوست. نامه نوشتن برای ارنست همینگوی تفریحی لذت‌بخش بود. هم می‌توانست بی‌پروا هر آن‌چه را در داستان‌هایش ناگفته مانده بیان کند و هم کمی شیطنت کرده و از لاک نویسندگی‌اش بیرون بیاید؛ غیبت کند، بد و بیراه بگوید. شتاب‌زده قضاوت کند و برای نوشتن یک داستان دیگر آماده شود.

انتشار نامه‌نگاری‌های همینگوی همراه «تصویر مادر در قاب جوانی»

همچنین کتاب «تصویر مادر در قاب جوانی» نوشته فریدریش کریستیان دلیوس با ترجمه محمود حدادی در ۱۰۴ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۵۰ هزار تومان در نشر یادشده عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: زنی جوان که شوهرش در طول جنگ جهانی دوم به جبهه‌ی العلمین در شمال آفریقا اعزام شده است، در غربت شهر رم، برای شرکت در مراسم دعا در راه کلیساست. در راه، همچنان که یادگارهای معماری این شهر باستانی از پیش چشمش می‌گذرند، رویدادهای فاجعه‌بار جنگ را می‌بیند، جنگی هولناک که سرنوشت ملت‌ها از دشت‌های برف‌پوش روسیه تا صحرای سوزان آفریقا در گرو آن بود.

صدای خاموش مادر در دل داستان بدل به سرودی بلند می‌شود در ستایش صلح و مایه‌گرفته از موسیقی ملکوتی باخ.

از فریدریش کریستیان دلیوس (۱۹۴۳) تاکنون بیش از دوازده رمان و مجموعه شعر به چاپ رسیده که به هفده زبان ترجمه شده‌اند. او جوایز متعددی از جمله جایزه ادبی بوشنر را دریافت کرده است.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST