کد مطلب: ۲۶۷۸۲
تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰

کتاب «تاریخ اسلامی» در آلمان منتشر شد

ایسنا: «تاریخ اسلامی» نوشته سمیر مراد در آلمان منتشر شد. نویسنده در این کتاب رویدادهای تاریخی جهان از آغاز تاکنون را با نگاه و رویکردی اسلامی تحلیل کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، کتاب «تاریخ اسلامی» نوشته Samir Morad (سمیر مراد) در ۶۵۷ صفحه منتشر شد. این کتاب فوریه ۲۰۲۱ به بازار کتاب آلمان آمده است.

نویسنده در این کتاب با بهره‌گیری از داستان‌های انبیا، منابع عربی، تاریخ طبری، همچنین منابع مربوط به جنگ‌های صلیبی و تاریخ زندگی مسلمانان در کشورهای مختلف، تلاش کرده تا رویدادهای تاریخی جهان را از آغاز تاکنون از دیدگاه اسلامی مورد تحلیل قرار دهد. سمیر مراد معتقد است که اگر مسلمانان از منظر اسلامی، وقایع تاریخی را مورد بررسی قرار دهد، می‌توانند در شرایط کنونی و در آینده به راحتی زندگی خواهند کرد.

پژوهش‌های اسلامی در آلمان رونق بسیاری دارد و منابع مهم و بسیاری در جهت تایید اسلام منتشر می‌شوند. منابعی که با استفاده از رویکردهای نوین علوم انسانی نوشته شده‌اند. نیک است که مترجمان و ناشران ایرانی نیز به این پژوهش‌ها توجه کرده و آنها را در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان ایرانی نیز قرار دهند.

قطعاً ترجمه این آثار و همچنین ترجمه و انتشار آثار ایرانی در آلمان به نزدیکی و گفت‌وگوی هرچه بیشتر ملت آلمان و مسلمان‌های این کشور با ایرانیان منجر خواهد شد.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST