کد مطلب: ۱۰۳۱۱
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

بازنشر ۱۴ عنوان کتاب کانون در بیش از ۶۵۰ هزار نسخه

آنا: افزایش بی‌سابقه شمارگان ۱۴ عنوان از کتاب‌های تجدید چاپی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۹۵ از استقبال گسترده این آثار در بین مخاطبان خبر می‌دهد.

به گزارش گروه فرهنگی آنا از اداره کل روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، سال گذشته این ۱۴ عنوان کتاب در شمارگان ششصد و شصت و پنج هزار و پانصد نسخه منتشر شد و در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

بر این اساس، بیشترین فهرست کتاب‌های تجدید چاپ شده کانون در سال ۱۳۹۵ مربوط به کتاب «اعترافات غلامان» نوشته‌ی حمیدرضا شاه‌آبادی است که تاکنون در صد و بیست هزار و پانصد نسخه منتشر شده است.

این کتاب در چهار تیراژ نخست خود طی سال‌های گذشته در مجموع چهل و شش هزار نسخه منتشر شده بود ولی در سال گذشته با عرضه‌ی چاپ‌های پنج تا ده در هفتاد و چهار هزار و پانصد نسخه آمار خوانندگان و فروش خود را افزایش داد.

در این فهرست کتاب «هدیه خوبان» رتبه‌ی دو را به خود اختصاص داده است. مولف این کتاب جف برامبو است و طی ۱۰ سال انتشار به شمارگان هفتاد هزار نسخه رسیده است کهپنجاه هزار نسخه از این تعداد مربوط به چاپ‌های چهار تا سیزده در سال گذشته است.

همچنین «قدم یازده» اثری از سوسن طاقدیس که پیش‌تر در هشت هزار نسخه منتشر شده بود در سال قبل در چهل و پنج هزار نسخه دیگر منتشر شد تا آمار فروش این کتاب به پنجاه و سه هزار نسخه برسد.

همچنین آمار چاپ کتاب «خانواده‌ی آقای چرخشی» اثر طاهره ایبد در سال‌های منتهی به ۹۴ حدود سی و سه هزار نسخه بود که در چندین چاپ به کتابخانه‌های کودکان رسیده بود اما در سال قبل بیست هزار نسخه‌ی جدید از آن انتشار یافت تا آمار شمارگان این اثر تاکنون پنجاه و سه هزار نسخه باشد.

دیگر کتاب‌های این فهرست عبارتند از رمان «قلب‌های نارنجی» نوشته‌ی مینو کریم‌زاده که تاکنون در مجموع در چهل و یک هزار نسخه چاپ شده است که بیست هزار نسخه از این اثر در سال ۱۳۹۵ به دست مخاطبان رسید.

«دعاهای زمینی پدربزرگ» نوشته‌ی داگلاس وود از دیگر آثار تجدید چاپی کانون در سال قبل در بیست هزار نسخه است. این اثر تاکنون در چهل هزار نسخه در سه مرحله چاپ به دست مخاطبان رسیده بود که در سال قبل چاپ‌های سه تا هفت آن به دست مخاطبان رسید.

اثری از جمشید خانیان نیز در فهرست منتشر شده از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دارد. «قلب زیبای بابور» پیش‌تر و در چندین چاپ در هفده هزار نسخه منتشر شده بود که این آمار تنها در سال ۹۵ به بیست هزار نسخه رسید تا شمارگان این اثر تاکنون به سی و هفت هزار برسد.

کتاب «چگونه یک گیاه تبدیل به نفت می‌شود؟» نوشته‌ی لیندا تاگلیافرو تاکنون در سی و پنج هزار نسخه منتشر شده است. این کتاب در سال ۹۵، در بیست هزار نسخه در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

تغییر آمار انتشار کتاب «رستم و اکوان دیو» نوشته افسانه شعبان‌نژاد از ده هزار نسخه سال‌های پیش به بیست هزار نسخه در سال گذشته، «یک سین+ هفت سین» نوشته خسرو باباخانی از بیست هزار نسخه به بیست و هشت هزار نسخه،‌ «فرش ایران را بشناسیم» اثر احمد دانشگر از ده هزار نسخه به بیست هزار نسخه، «سه گلدان» نوشته‌ی احمدرضا احمدی از پنج هزار نسخه به بیست هزار نسخه بخشی نیز از این روند رو به رشد انتشار و استقبال از کتاب خبر می‌دهد.

بر همین اساس این کتاب‌ها از ابتدا تاکنون به ترتیب با شمارگان سی هزار، چهل و هشت هزار،سی هزار و بیست و پنج هزار نسخه به دست مخاطبان رسیده‌اند.

بر همین اساس، در این یک سال کتاب‌های دیگری نیز همچون «حتی یک دقیقه کافی است» از مجموعه‌ی رمان نوجوان امروز اثر آتوسا صالحی با استقبال خوب مخاطبان روبرو شده است تا آنجا که پیش‌تر این اثر در طی چند سال در بیست هزار نسخه عرضه شده بود، اما در سال گذشته بیست و سه هزار نسخه از این اثر انتشار مجدد یافت تا تعداد نسخه‌های منتشر شده‌ی این اثر به چهل و سه هزار نسخه برسد.

«چشم عقاب» نیز در قالب همین مجموعه و از سوی محسن هجری یکی از رمان‌های پرفروش و موفق سال‌های اخیر بوده است. این اثر پیش‌تر در بیست هزار نسخه و در سال ۹۵ نیز در بیست هزار نسخه منتشر شد.

گفتنی است که این آمار بیانگر توزیع مناسب آثار و کیفیت و تنوع کتاب‌های کانون طی سال‌های اخیر و قدم موثری است که در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ایران برداشته شده است.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST