کد مطلب: ۱۸۷۹
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۱

مصاحبه‌ی اختصاصی با روزنامه‌ی لیتراتورنایا گازتا

علی‌اصغر محمدخانی، ضیاء موحد و مصطفی مستور که برای شرکت در کنفرانس تعاملات ادبی ایران و روسیه که در چارچوب چله ادبی از سعدی تا پوشکین در مسکو برگزار شده بود به روسیه سفر کرده‌اند، در مصاحبه‌‌ی اختصاصی روزنامه لیتراتورنایا گازتا در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند.

در این مصاحبه که مدیر بخش ادبیات ملل روزنامه‌ی ادبی معتبر روسیه حضور داشت، موضوعات مختلفی در خصوص ادبیات معاصر ایران، چاپ کتاب در ایران، گستره‌ی مخاطبان ادبیات، تشکل‌ها و مجلات ادبی، وضعیت ترجمه ادبیات معاصر روسیه در ایران و ... طرح شد و حاضران در جلسه، توضیحات مفصلی ارائه کردند.

ضیاء موحد و مصطفی مستور نیز هرکدام به تفصیل در خصوص شعر معاصر ایران و ادبیات داستانی ایران امروز صحبت‌کردند و مصاحبه‌گر را که خود نویسنده بود، از نگاه موجود در جمهوری اسلامی ایران به ادبیات و گستره حضور و نفوذ ژانرهای مختلف ادبی در ایران امروز شگفت زده کردند.

مشروح این مصاحبه‌ی اختصاصی در شماره آینده لیتراتورنایا گازتا چاپ می‌شود.

لیتراتورنایا گازتا قدیم‌ترین ومعتبرترین هفته‌نامه‌ی ادبی روسیه است که بزرگانی چون الکساندر پوشکین و ماکسیم گورکی سردبیری آن را بر عهده داشته‌‌اند و به عنوان نشریه‌ای که آینه‌ی ادبیات در روسیه محسوب می‌شود از دایره‌ی مخاطبان وسیعی برخوردار است.

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST