کد مطلب: ۱۸۹۳۳
تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸

بهترین کتاب‌های تاریخی سال

مهر: به نقل از آسوشیتدپرس، جایزه تاریخی کاندیل با انتخاب ۳ فینالیست رقابت ۲۰۱۹، بهترین کتاب‌های تاریخی سال را معرفی کرد.

ماری فولبروک پروفسور تاریخ آلمان در دانشگاه تورنتو، جیل لپور استاد هاروارد و از نویسندگان نیویورکر و جولیا لاول پروفسور رشته چین مدرن در کالج برکبک دانشگاه لندن، سه فینالیست این دوره جایزه تاریخی کاندیل را تشکیل می‌دهند.

اسامی فینالیست‌ها و آثارشان عبارت است از:

- مری فولبروک برای «حسابرسی: میراث آزار و اذیت نازی‌ها و تلاش برای عدالت» از انتشارات دانشگاه آکسفورد (بریتانیا و آمریکا)

- جیل لپور برای «این حقیت‌ها: تاریخچه ایالت متحده آمریکا» از انتشارات دبیلو.دبیلو نورتون اند کمپانی(آمریکا)

- جولیا لاول برای «مائویسم: یک تاریخ جهانی» از انتشارات بادلی هد (بریتانیا) و ناپف (آمریکا)

مری فولبروک در کتاب خود به پیامدهای ناخوشایند ناشی از جنگ جهانی دوم پرداخته است و لپور در کتابش به منشا و ظهور آمریکا به عنوان یک ملت تقسیم شده توجه کرده است. لاول نیز به تاثیر مائو بر چین و جهان تمرکز کرده است.

در این مرحله هر یک از سه نویسنده یک جایزه ۱۰ هزار دلاری دریافت می‌کنند و در نهایت نفر برنده جایزه ۷۵ هزار دلاری این رقابت را از آن خود خواهد کرد.

این جایزه به اثر تاریخی انگلیسی زبان فارغ از این که نویسنده از کجای جهان باشد، اهدا می شود.

این جایزه بین‌المللی که به بهترین آثار تاریخی تعلق می‌گیرد، به برنده خود ۷۵ هزار دلار جایزه می‌دهد که گران‌ترین جایزه برای کتابی تاریخی است.

جایزه بین‌المللی کاندیل به یاد  پیتر کاندیل یکی از معتبرترین تاریخ‌نگاران و محققان دوران و از سوی دانشگاه مک‌گیل تاسیس شده است.

سال پیش مایا جاسانوف استاد تاریخ در دانشگاه هاروارد برای کتابی با عنوان «محافظان سپیده‌دم: جوزف کنراد» درباره زندگی جوزف کنراد نویسنده مطرح، به عنوان برنده این جایزه انتخاب شده بود.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST