کد مطلب: ۲۱۸۷۱
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹

طرح ویژه پلیس برای برخورد با کتب ممنوعه

ایسنا: رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از کشف بیش از ۴۰۰۰ جلد کتاب ممنوعه در اجرای طرح برخورد با عاملان فروش کتب غیرمجاز و ممنوعه در محدوده خیابان انقلاب خبر داد.

سردار علی ذوالقدری درباره اجرای این طرح گفت: طرح ویژه برخورد با عاملان فروش کتب غیرمجاز و ممنوعه از صبح روز سوم خرداد ماه در پایتخت به مرحله اجرا درآمد و در جریان آن مأموران پلیس امنیت عمومی اقدام به بازدید و نظارت از واحدهای صنفی کتابفروشی در محدوده میدان و خیابان انقلاب کردند.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح با عاملان فروش و انتشار کتاب های  غیرمجاز و ممنوعه برخورد شد، گفت: ماموران در مجموع از ۶۶ کتابفروشی و تعدادی از دستفروشان در راسته خیابان انقلاب  بازدید کردند که در جریان آن مشخص شد بعضی از مالکان و فروشندگان کتاب اقدام به نگهداری و خرید و فروش کتب و نوشته‌های غیرمجاز، ممنوعه و فاقد مجوز انتشار کرده اند که در همین راستا هماهنگی لازم با کارشناسان اتحادیه و کارشناس فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده و با هماهنگی دستگاه قضایی عملیاتی برای برخورد با متخلفان انجام شد.

رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ ادامه داد: در ادامه  با اخذ مجوز مقام قضایی، یازده نفر از متخلفان در این حوزه دستگیر شده و در مجموع بیش از ۴۰۰۰ جلد کتاب و دست‌نوشته ممنوعه و غیرمجاز نیز توقیف شد. 

به گفته ذوالقدری برای افراد دستگیر شده پرونده ای تشکیل شده و آنان پس از سیر مراحل قانون و تکمیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا خواهند شد.  همچنین واحدهای متخلف نیز پلمب شدند.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST