کد مطلب: ۲۱۹۵۳
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

از کالینز تا گریشام در فهرست پرفروش‌های آمریکا در دوران کرونا

مهر: وبسایت یواس‌ای تودی بر پایه تحلیل میزان فروش کتاب‌های مختلف در کتاب‌فروشی‌های ایالات متحده، به صورت متداول لیستی از ۱۵۰ عنوان پرفروش برتر را منتشر می‌کند. در ادامه با ۱۰ کتاب اول حال حاضر این لیست آشنا می‌شوید.

میزان فروش فقط متعلق به کتاب‌فروشی‌های فیزیکی نیست و نمایانگر گستره‌ای گوناگون از زنجیره‌های کتاب‌فروشی، کتاب‌فروشی‌های مستقل، فروشندگان عمده و خرده‌فروشان آنلاین می‌شود.

در حال حاضر کتاب «تصنیف مرغ‌های آوازخوان و مارها» نوشته سوزان کالینز در صدر لیست پرفروش‌ترین عناوین یواس‌ای تودی قرار دارد. این کتاب پیش درآمدی برای سه‌گانه محبوب و پرفروش «بازی‌های گرسنگی» است که فیلم‌های هالیوودی پرفروشی هم با نقش‌آفرینی جنیفر لارنس با اقتباس از آن‌ها ساخته شده بود. داستان کتاب جدید درباره شخصیت کوریولانوس اسنو است که تبدیل به هادی و مربی یک رقابت‌کننده زن از بخش شماره ۱۲ می‌شود. این کتاب که ۲۸ ماه می منتشر شده دو هفته است که وارد فهرست پرفروش‌ها شده و هفته پیش نیز در راس فهرست جای داشت.

کتاب دوم «پناهگاه» نوشته نورا رابرتس است. این کتاب ژانر داستانی ماجرای شخصیتی به نام کیتلین سالیوان را تعریف می‌کند که حالا در بزرگسالی باید سخت تلاش کند تا بتواند دردهای دوران کودکی را پشت سر بگذارد. این کتب ۴ ژوئن منتشر شده است.

کتاب داستانی «هشدار منصفانه» نوشته مایکل کانلی در رتبه سوم لیست پرفروش‌ها جا گرفت. این کتاب که برای نخستین بار وارد لیست شده، داستان خبرنگاری به نام جک مک‌انووی را تعریف می‌کند که دنبال یک قاتل زنجیره‌ای است که از داده‌های ژنتیکی استفاده می‌کند تا اهداف و قربانیان خود را انتخاب کند. این کتاب نیز تازه منتشر شده و ۴ ژوئن به بازار آمده است.

کتاب «مهار نشده» نوشته گلنون دویل که یک کتاب خاطرات است، برای دوازدهمین هفته متوالی در لیست قرار دارد و این هفته چهارم شده است. در این کتاب نویسنده به خوانندگان توضیح می‌دهد که چطور می‌توانند از صداهای درونی خود استفاده کنند و از آرامش درونی‌شان بهره ببرند. این کتاب ۱۹ مارس به بازار آمده است.

«جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» نوشته دیلیا اوونز در ژانر داستانی در رتبه پنجم قرار گرفت. این کتاب داستان یک شخصیت منزوی به نام کایا کلارک را تعریف می‌کند که مظنون پرونده مرگ فردی به نام چیس اندروز است. این کتاب ۹۱ هفته در لیست پرفروش‌ها قرار داشته و قبلاً اول هم بوده است. تاریخ انتشار کتاب سپتامبر ۲۰۱۸ است.

رابین دی‌آنجلو با کتاب غیرداستانی «شکنندگی سفیدپوستان» کتاب ششم فهرست شده است. این کتاب به مسائل نژادی می‌پردازد و زیرعنوان آن «چرا حرف زدن درباره نژادپرستی آنقدر برای سفیدپوستان سخت است» انتخاب شده است. این کتاب ۲۱ ماه می امسال به بازار آمده است.

یک کتاب ژانر کودک با عنوان «کجاها که نخواهی رفت!» نوشته دکتر زئوس رتبه هفتم را از آن خود کرده است. این هفته چهار صد و هفتادویکمین هفته حضور این کتاب در لیست است. این کتاب دسامبر ۱۹۹۳ برای اولین بار منتشر شد.

«بادهای کامینو» جان گریشام که پنج هفته است در لیست پرفروش‌ها قرار گرفته و در بدو انتشار در رتبه اول قرار گرفته بود، این هفته هشتم است. گریشام در این کتاب داستانی تعریف می‌کند که توفانی وارد جزیره کامینو می‌شود و باعث مرگ نلسون کر نویسنده می‌شود. اما آیا واقعاً توفان دلیل مرگ او بود یا او به قتل رسیده است؟ این کتاب ۷ ماه می ۲۰۲۰ منتشر شد.

اثر غیرداستانی «چطور ضد نژادپرست باشیم» نوشته ابرام کندی برای سومین هفته متوالی در لیست پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفته و این بار نهم شده است. این کتاب نگاهی انتقادی به نژادپرستی دارد و راه‌های مقابله با آن را بررسی می‌کند. این کتاب از تابستان سال پیش وارد بازار کتاب شده است.

در نهایت، کتاب داستانی «آتش‌های کوچک همه جا» نوشته سلست ان‌جی در رتبه دهم لیست پرفروش‌ترین‌ها جا می‌گیرد. این کتاب ۱۱۳ هفته در لیست قرار داشته و زمانی هم اول بوده است. داستان این اثر درباره شخصیتی به نام میا وارن است که خانه‌ای را در مناطق حومه شهری کلیولند کرایه می‌کند و باعث به هم ریختن کل محله می‌شود. این کتاب سپتامبر ۲۰۱۷ منتشر شد.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST