کد مطلب: ۲۲۴۳
تاریخ انتشار: شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱

دومین جشن فصلی لاک‌پشت پرنده برپا می‌شود

مهر: دومین جشن فصلی لاک‌پشت پرنده با حضور ۳۰ نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در فروشگاه مرکزی شهر کتاب برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، مژگان رئیسی امجد مدیر فروشگاه مرکزی شهر کتاب با اعلام خبر برگزاری این مراسم گفت: «لاک‌پشت پرنده» فهرستی از کتاب‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان است که با همکاری فصلنامه تخصصی پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان و موسسه شهرکتاب تهیه می‌شود.
وی افزود: گروهی از منتقدان و کار‌شناسان پس از بررسی کتاب‌های هر فصل، فهرستی از کتاب‌های مناسب را که شایسته معرفی به خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان هستند، در فهرستی به عنوان لاک‌پشت پرنده، تدوین می‌کنند.
معصومه انصاریان سخنگوی گروه داوری فهرست لاک‌پشت‌ پرنده نیز گفت: این دومین جشن فصلی لاک‌پشت پرنده خواهد بود که در آن، از نتیجه داوری کتاب‌های فصل زمستان سال ۹۰ رونمایی می‌شود. کتاب‌ها در فروشگاه مرکزی شهرکتاب ارائه خواهند شد و از نویسندگان، تصویرگران و مترجمان دعوت می‌شود تا برای امضای کتاب‌ها و گفتگو با مخاطبان آثارشان در این جشن شرکت کنند.
انصاریان گفت: به ‌زودی فهرست نویسندگانی که در جشن پاییزی حضور دارند، اعلام خواهد شد. ضمن اینکه در این مراسم نیز مانند جشن تابستانی لاک‌پشت پرنده، داور‌ها و کارشناس‌هایی که کتاب‌ها را بررسی کرده‌اند، درباره کتاب‌های راه‌یافته به فهرست، کاربرد و کارکرد آن برای کودکان و نوجوانان توضیح خواهند داد.
اواخر تیرماه، نخستین جشن لاک‌پشت پرنده با حضور ۵۰ نویسنده، تصویرگر و مترجم کودک و نوجوان به عنوان بزرگ‌ترین جشن امضای کتاب در کشور برگزار شد. دومین جشن امضای کتاب فهرست لاک پشت پرنده نیز روز چهارشنبه ۱۹ مهر با حضور ۳۰ نویسنده عرصه ادبیات کودک و نوجوان در فروشگاه مرکزی شهر کتاب برگزار خواهد شد.

کلید واژه ها: فرهنگ و تمدن ایرانی -
0/700
send to friend
نظرات 1
  • 0
    0
    پاسخ به این نظر
    atefe bahrambeigi چهارشنبه 26 مهر 1391
    شور و هیجان بودن در بین نویسندگان آنهم در فضای شهر کتاب مرکزی حال و هوای آدم را عوض می کند.احساس می کنی هستی و هستند کسانی که به تو و فرزندانت اهمیت می دهند. درود بر تمامی نویسندگان و درود بر عزیزان زحمتکش شهر کتاب که همیشه ما را با برنامه های خود سرافراز می کنند.با سپاس فراوان دست همه ی شما را به گرمی می فشارم.سرفراز و پاینده باشید.
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST