کد مطلب: ۲۴۲۶۹
تاریخ انتشار: دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹

تقدیر از رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان در روز ملی اهدای کتاب

در مراسمی که روز جمعه اول اسفند، در محل ساختمان مرکزی کتابخانه آوتیک ایساهاکیان ایروان برگزار شد، لوح تقدیر این کتابخانه به پاس همکاری‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان و اهدای کتاب به این کتابخانه، به سیدحسین طباطبائی رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان اعطاء گردید.
در این مراسم که از کشورهای دیگر معاون سفیر هلند نیز حضور داشت، هاسمیک کاراپتیان رئیس کتابخانه ایساهاکیان ایروان ضمن ارج نهادن به همکاری های کتابخانه متبوع خود با رایزنی فرهنگی کشورمان در ارمنستان در طی سالهای گذشته و با اشاره به برنامه اخیر رونمائی از آثار ادبیات معاصر ایران، اظهار امیدواری کرد این روند همکاری بیش از پیش گسترش یابد.
سیدحسین طباطبائی رایزن فرهنگی کشورمان در سخنانی با ارج نهادن ابتکار زیبای در نظر گرفتن روزی در سال به عنوان روز ملی اهدای کتاب، آنهم همزمان با روز تولد هوانس تومانیان شاعر بزرگ ارمنی، این اقدام را نشانه ای از ارزش و اهمیت کتاب و کتابخوانی برای مردم بافرهنگ و متمدن ارمنستان دانست و از عزم جدی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان برای حضور موثرتر در عرصه کتاب و ادبیات در این کشور خبر داد.
طباطبائی با اشاره به جایگاه مهم مترجمین در معرفی فرهنگ و ادبیات کشورها به یکدیگر، گسترش ترجمه آثار ادبی دو کشور ایران و ارمنستان به زبان های یکدیگر را از مهم ترین راه های تعمیق مناسبات همه جانبه دو کشور دوست و همسایه خواند.
حسن ختام سخنان رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان قرائت فرازهائی از منظومه معروف «آختامار» هوانس تومانیان به زبان های فارسی و ارمنی بود که مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت.

گفتنی است از سال ۲۰۰۸ میلادی و به ابتکار رئیس پیشین اتحادیه نویسندگان ارمنستان لئون آنانیان، روز ۱۹ فوریه مصادف با سالروز تولد هوانس تومانیان شاعر بزرگ ارمنی، به عنوان روز اهداء کتاب نامگذاری شده و در تقویم مناسبت های ملی ارمنستان قرار گرفته است. به همین مناسبت، کتابخانه ها و مراکز فرهنگی ارمنستان هرساله روز ۱۹ فوریه شور و حالی دیگر دارند و شمار زیادی کتاب از سوی افراد مختلف به کتابخانه ها و یا دیگر افراد اهداء می شود.
امسال نیز با وجود برخی محدودیت های ناشی از همه گیری ویروس کرونا، کتابفروشی ها، بنگاه های نشر، کتابخانه ها و مراکز فرهنگی ایروان و دیگر شهرهای ارمنستان، در روز ۱۹ فوریه شاهد برگزاری برنامه های مختلف و متنوع اهدی کتاب بودند.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST