کد مطلب: ۲۴۳۶۱
تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹

در دوران کرونا تعداد کتابفروشی‌های کره جنوبی شش برابر شده‌اند

موسسه گسترش فرهنگ و مطالعات: به گزارش کرین تایمز، شهروندان کره‌ جنوبی در هر نقطه‌ای از خاک این کشور که باشند، برای پیدا کردن نزدیک‌ترین کتابفروشی به خود، راه ساده‌ای در پیش دارند؛ آن‌ها کافی است به وب‌سایتی با نام bookshopmap.com سر زده و در کنار یافتن آدرس کتابفروشی، با یک بانک اطلاعاتی جامع در مورد کتابفروشی‌های گوناگون روبه‌رو شوند. به‌تازگی مسئولان این سایت اعلام کرده‌اند که کرونا نتوانسته توقفی در تولد کتابفروشی‌‌های جدید در خاک این کشور ایجاد کند که هیچ، به نوعی سبب شده که با کتابفروشی‌های تازه تأسیس بسیاری مواجه شویم.

سال ۲۰۱۵ و بر اساس آمارهای اعلامی این سایت، در حدود ۹۷ کتابفروشی مستقل در سراسر خاک کره جنوبی وجود داشته، رقمی که حالا و در ماه‌های آغازین سال ۲۰۲۱، به حدود ۶۰۰ کتابفروشی مستقل رسیده است.

«نام چانگ هو»، مدیر مسئول وب‌سایت بوک شاپ مپ، اعلام کرده که شاید دلیل این امر این باشد که قبل‌ترها کتابفروشی‌ها در سراسر کره جنوبی تنها جایی برای خرید و فروش کتاب بودند. چیزی منطبق بر تعریف سنتی از بازار، اما امروزه این فضاها بدل به پاتوق‌هایی فرهنگی با ایجاد زمینه بحث و گفت‌وگو میان علاقه‌مندان کتاب در زمینه‌های گوناگون و همچنین محلی برای میدان دادن به تبادل نظرات و عقاید و احترام به تکثر دیدگاه‌ها شده‌اند.

این کتابفروشی‌ها اکنون در کنار کتاب، بسیاری از محصولات فرهنگی را نیز به مخاطبان خود عرضه می‌کنند. اتفاقی مثبت برای کسانی که با این کتابفروشی‌ها سر و کار دارند.

برخی از کتابفروشی‌ها با سایت بوک شاپ مپ همکاری جالب توجه و گسترده‌ای داشته‌اند به گونه‌ای که علاقه‌مندان می‌توانند در این وب‌سایت از زمینه‌های گوناگون، فعالیت‌های بخش‌های مختلف و حتی عناوین کتاب‌های موجود در قفسه‌های این کتابفروشی‌ها اطلاعات دقیقی به دست آورند.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST