کد مطلب: ۳۵۲۴
تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲

بازدید وزیر ارشاد از شهرکتاب مرکزی

علی جنتی پس از کسب رای اعتماد از مجلس به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،  بازدیدهای فرهنگی خود را شروع کرده و در یکی از اولین ملاقات‌هایش، به فروشگاه مرکزی شهرکتاب آمد و ساعتی را به بازدید از بخش‌های مختلف فروشگاه و دیدار و گفتگو با مدیرعامل موسسه شهرکتاب پرداخت.
او را در این بازدید مهدی فیروزان مدیرعامل موسسه شهرکتاب همراهی می‌کرد. جنتی در این دیدار، درباره مسائلی چون وضعیت نشر و فروش کتاب، حقوق مولفان و نیز نحوه تعامل‌های بین‌المللی در عرصه‌های نشر، تالیف و ترجمه، گفت‌وگو کرد و شرایط کنونی ناشران، نویسندگان و کتابفروشان و خواسته‌ها و موانع پیش روی آنها را بررسی کرد.
در زمانی که وزیر ارشاد در فروشگاه مرکزی به سر می‌برد، بعضی از مردم به لزوم تغییر در سیاست‌های فرهنگی اشاره می‌کردند و برخی نیز خواسته‌های خود را مبنی بر ایجاد تحولات بنیادین در سیاست‌های این وزارتخانه با وی در میان می‌گذاشتند. حاضرانی هم که از اهالی کتاب و مطبوعات بودند، از فرصت استفاده کردند و با وی هم‌صحبت شدند تا شاید نام مدیران و معاونان جدید وزارت ارشاد را از زبان وی بشنوند. علی جنتی هم با پاسخ‌هایی کوتاه و درحالی که نامی از کسی به میان نمی‌آورد، از انجام تغییرات در وزارتخانه طی روزهای آتی خبر داد. اهل فرهنگ از وی درخواست داشتند تا تحولاتی ساختاری و اصولی در وزارت ارشاد ایجاد شود، نه تغییراتی صوری و مقطعی.
او در جواب خبرنگاری که همراه با خانواده‌اش به فروشگاه مرکزی آمده بود، گفت: حتما در انتخاب مدیران به‌خصوص در حوزه فرهنگ و کتاب از کسی استفاده می‌کنیم که نسبت به این حوزه شناخت داشته باشد و بتواند به مسائلی از جمله ممیزی کتاب نگاه دیگری داشته باشد.
علی جنتی پنجشنبه هفته گذشته از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت و از روز شنبه ۲۶ مرداد با حضور در دفتر کار خود در ساختمان میدان بهارستان، سکان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در دست گرفت. اهالی فرهنگ امیدوارند علی جنتی هرچه زودتر به دغدغه‌های چندساله‌ی آنها جامه عمل بپوشاند و نقطه‌نظرهای اعلام شدۀ خود را به عمل درآورد.

کلید واژه ها: علی جنتی - مهدی فیروزان -
0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST