کد مطلب: ۳۵۹۷
تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲

شناخت میشل فوکو

دوره‌ی آموزشی شناخت میشل فوکو با تدریس دکتر امیرعلی نجومیان در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود. این دوره به معرفی یکی از مهم‌ترین تاریخ‌نگاران و فیلسوفان جهان معاصر اختصاص دارد. در طی دوره، مفاهیم کلیدی نظریه فوکو مانند دیرینه‌شناسی، تبارشناسی، اپیستم/معرفت، گفتمان، قدرت، دانش، جنون، جنسیت و هویت به بحث گذاشته خواهند شد. آثار اصلی فوکو مانند دیرینه‌شناسی دانش، تاریخ جنون، پیدایش کلینیک، نظم اشیاء، مولف چیست، نظارت و تنبیه، و تاریخ جنسیت هم در جلسات جداگانه معرفی خواهند شد. علاوه بر این، به انتقادهایی که بر آرای فوکو وارد شده و میراث تفکر او پرداخته خواهد شد. برای ملموس شدن بحث، چند فیلم سینمایی بر اساس چارچوب نظری فوکو نیز نقد و تحلیل خواهند شد.
این دوره‌ی آموزشی در ده جلسه، روزهای دوشنبه ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار می‌شود. آ‌غاز آن ۲۹ مهر ۱۳۹۲ است. علاقه‌مندان به حضور در این دوره‌ی آموزشی تا ۱۳ مهر فرصت دارند در ساعات اداری به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند. بدیهی است با توجه به محدودیت ظرفیت اولویت با کسانی است که سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام قطعی خود اقدام کنند.

کلید واژه ها: امیرعلی نجومیان -
0/700
send to friend
نظرات 4
  • 0
    0
    پاسخ به این نظر
    لیلا عطارچی چهارشنبه 27 شهریور 1392
    امکان برگذاری کلاس در ساعت های دیگر وجود ندارد؟ این ساعت برای شاغلین عملا غیر قابل استفاده است. ساعت سه تا پنج هم امکانش نیست؟ پاسخ: نه خانم عطارچی. سالهاست که دکتر روزهای دوشنبه ۲ تا ۴ و ۴ تا ۶ تدریس می‌کنند در شهر کتاب. اگر این ساعت مقدور نبود، چنانچه به دریدا تمایل دارید می‌توانید از کلاس دریدا که ساعت ۴ تا ۶ برگزار می‌شود استفاده کنید.
  • 0
    0
    پاسخ به این نظر
    نازی چهارشنبه 27 شهریور 1392
    هزینه دوره آموزشی چقدر است؟ هفتاد هزار تومان.
  • 0
    0
    پاسخ به این نظر
    سهند سه شنبه 9 مهر 1392
    چرا اطلاعیه ی ثبت نام کلاس شناخت دریدا رو تو سایت نمی زنید؟! پاسخ: دریدا پر شده است.
  • 0
    0
    پاسخ به این نظر
    میمنت دانشوری شنبه 13 مهر 1392
    من ساکن مشهد هستم و متاسفانه نتوانستم در زمان مقرر برای ثبت نام به تهران بیایم.امکان دارد همان روز 29 که شروع کلاس است و در تهران هستم ثبت نام کنم؟ پاسخ: تماس بگیرید راهنمایی‌تان کنیم.
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST