کد مطلب: ۳۷۱۷
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲

سایت فروش اینترنتی شهر کتاب با حمایت بانک پاسارگاد افتتاح شد

در مراسم آغازین همایش حافظ، سایت فروش اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی شهرکتاب رونمایی شد. در این سایت هفتاد هزار کالای فرهنگی و کتاب، برای فروش عرضه شده است. کاربران و علاقه‌مندان می‌توانند بدون محدودیت‌های جغرافیایی از امکانات آن بهره‌مند شوند. لازم به توضیح است که پشیتبانی مالی راه‌اندازی این سایت، به عهده‌ی بانک پاسارگاد بوده است.
مهندس مهدی فیروزان، مدیرعامل شهر کتاب و دکتر مجید قاسمی، مدیر عامل بانک پاسارگاد، توضیحاتی در خصوص آغاز به کار رسمی سایت و حمایت مالی بانک پاسارگاد از این سایت و همایش حافظ ارائه کردند.
مهندس فیروزان، اهداف و نیات مرکز فرهنگی شهرکتاب را، در جهت تحقق توسعه‌، تشریح کرد. وی گفت: دغدغه‌های شهر کتاب در باب توسعه‌ی فرهنگی، امری موهوم، خیالی، تفننی و فانتزی نیست. توسعه‌، اگر مبنا و زیرساخت‌ تعالی و پیشرفت بشری در حوزه‌های مختلف نباشد، عملا امری تخیلی و تفننی خواهد بود. بعد از سال‌ها مناقشه‌، امروز دریافته‌ایم که تحقق این امر، در گرو فراهم آوردن زیرساخت‌ها صورت می‌گیرد. پدیده‌ی توسعه، زمانی موهوم می‌شود که ابزارهای تحقق آن در دسترس نباشند، اما آن را توقع داشته باشیم. زمانی توسعه‌، به امری موهوم بدل می‌شود که متولیان معتقد به توسعه‌ی فرهنگی در جمع تصمیم سازان جامعه نباشند. پس اگر بخواهیم به این دغدغه بپردازیم، که همواره اصلی‌ترین رویکرد شهر کتاب بوده است، ناگزیر باید به بسترهای مورد نیاز آن بیاندیشیم و به متولیانی که به آن باور دارند، تمسک بجوییم.
وی میزان گستردگی اطلاعات حو‌زه‌ی نشر ایران در بین مراکز فرهنگی خارجی و بین‌المللی را حاوی نقص‌هایی دانست و افزود: بسیاری از کتابخانه‌های معتبر در سراسر جهان، بر نقصان اطلاعات حوزه‌ی نشر ایران، فارغ از مباحث سیاسی روز، تاکید کرده‌اند. بی‌توجهی ما به این مساله باعث می‌شود که کرسی‌های زبان و فرهنگ فارسی به زبان‌های دیگری داده شود. کتاب و کالای فرهنگی محمل اقتصاد اندیشه هستند، چراکه امروز اندیشه از طریق محصولات و کالاهای فرهنگی منتقل می‌شود. تحقق این امر، نیازمند یک بستر است که امروز با افتتاح این سایت صورت گرفته است. البته این تجربه‌ای تازه در ایران نیست و ما اولین نیستیم، اما اولین بار است که با این گستردگی در دسترس علاقه‌مندان و کاربران قرار گرفته است.
فیروزان ادامه داد: سایت فروشگاه مجازی شهرکتاب، بعد از مدتی کار آزمایشی امروز رسما افتتاح شد. این سایت هفتادهزار عنوان کتاب و محصول فرهنگی را در فهرست کالا‌های خود دارد. این اقدامی تمدنی و بزرگ است. از این پس کتابخانه‌های بزرگ دنیا می‌توانند تمام اطلاعات نشر ایران را در ثانیه‌ای دریافت کنند. این آرزوی شهرکتاب بوده است، اما اگر تصمیم‌ساز فرهنگی یاریگر این پروژه نمی‌شد، تحقق آن مشکل می‌نمود. امروز به مدد کمک و یاری دکتر مجید قاسمی که به حق می‌توان تنها مدیر اقتصادی با رویکرد فرهنگی نامیدش، این مجموعه شکل گرفته است. لازم به توضیح است که فراهم آوردن بانک اطلاعات این سایت نیازمند هزینه‌ای زیاد است. فناپ بانک پاسارگاد و همکاران شهرکتاب مرکزی، امکانات و ملزومات افتتاح این سایت را محقق کرده‌اند.
دکتر مجید قاسمی، رویکردهای فرهنگی بانک پاسارگاد و همچنین ضرورت اقداماتی از این دست، در گستره‌ی سیاست‌‌گذاری‌های این بنگاه اقتصادی را تشریح کرد. وی گفت: آن‌کس که به دست جام دارد/سلطانی جم مدام دارد. این بیت یکی از شناسه‌های بانک پارسارگاد است. واژه‌ی پاسارگاد، خود نیز ملهم از معنویت، تاریخ و تمدن ایرانی است. این نام که مرکز پارسیان نام دارد، از بین ۱۱۹۴ نام، طی فرایندی مشخص و علمی، به دنبال احساس دین به تاریخ، گزینش شده است. این نام برای ما مسئولیت همیشگی و تعهد در پی خواهد داشت. دقت و تعهد به تاریخ و تمدن ایران باعث غرور ذی‌نفعان بانک پاسارگاد شده است.
قاسمی ادامه داد: بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی، دغدغه‌های فرهنگی دارند، چراکه احساس تعهد به فرهنگ ایرانی، در همه‌ی ایرانیان نهادینه است؛ حال آن که هر شخص و هر موسسه‌ای به فراخور امکانات و شرایط خود به این دست اقدامات مبادرت می‌ورزد. ما در بانک پاسارگاد از ابتدا این مسئولیت را برای خود تعریف کرده‌ایم. از آن‌جمله می‌توان به توجه خاص به فرهنگ درون سازمانی اشاره کرد ؛ خوشنامی امروز بانک پاسارگاد نیز از همین روست. این رویکرد مقدم بر برنامه‌های اقتصادی بوده است. هر بانکدار پاسارگادی ۱۳۰ ویژگی و بانک پاسارگاد خود ۳۴ ویژگی دارد که آن را از دیگر موسسات مشابه متمایز می‌کند.
وی در ادامه ضمن اشاره به آمار و ارقامی در حوزه‌ی توسعه‌ی اقتصادی گفت: ما در ناکارآمدی خود هزینه‌های هنگفتی به مردم تحمیل کرده‌ایم، حال آن‌که هم‌واره از مباحث فرهنگی غافل بوده‌ایم. بانک پاسارگاد در تحقق اهداف فرهنگی خود، دشواری های زیادی را تحمل کرده است. از جمله اقدامات موثر بانک پاسارگاد در این حوزه، می‌توان به تاسیس موزه‌ی هنرهای تجسمی و دانشگاه خاتم اشاره کرد. در بانک پاسارگاد، این بیت همواره سرلوحه‌ی امور ما بوده است:
تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافریست/ راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش

نشانی فروشگاه اینترنتی شهر کتاب:

http://www.shahreketabonline.com/

 

کلید واژه ها: مجید قاسمی - بانک پاسارگاد -
0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST