کد مطلب: ۳۸۵۵
تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲

محمود دولت‌آبادی جایزه‌ی ادبی سوئیس را از آن خود کرد

ایبنا: به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سایت جایزه، این جایزه معتبر ادبی سوییس با اعلام نام محمود دولت آبادی از میان فهرست نهایی این رقابت که شامل سه فینالیست بود، رمان «کلنل» را شایسته دریافت این [یزه خواند.
دیگر رقبای دولت آبادی در مرحله نهایی شامل «عقاب و اژد‌ها» نوشته سرژ گرونزینسکی و «امپراتور دورغ‌ها» نوشته استیو سیم سندبرگ بودند.
به این ترتیب دو رقیب دیگر از رسیدن به مرحله نهایی باز ماندند که شامل «راه‌های قدیمی: سفری با پای پیاده» نوشته رابرت مک فارلین و «دیوارهای دهلی» نوشته عدی پراکاش می‌شود.

ترجمه این اثر محمود دولت‌آبادی که هنوز در ایران به چاپ نرسیده است، پیش از این نامزد جایزه بهترین کتاب ترجمه شده به زبان انگلیسی دانشگاه روچس‌تر آمریکا نیز شده و به فهرست جایزه بوکر آسیا نیز راه یافته بود.

جایزه یان می‌خالسکی برای ادبیات، جایزه‌ای بین المللی است که هر سال برای تجلیل از آثار ادبی از سوی بنیاد یان می‌خالسکی به ادبیات برگزیده در ژانر داستانی یا غیرداستانی تعلق می‌گیرد. اینجایزه که امسال چهارمین سال خود را پشت سر گذاشت، برای تجلیل از دستاوردهای بین المللی ادبی اهدا می‌شود.

به این ترتیب دولت آبادی یک جایزه ۵۰ هزار فرانکی دریافت می‌کند. علاوه بر این سه نویسنده‌ای که به فهرست نهایی راه یافته بودند برای یک دوره سه ماهه سکونت در مرکز فرهنگی بنیاد اهدا کننده اینجایزه در دامنه کوه‌های آلپ دعوت می‌شوند.

0/700
send to friend
نظرات 1
  • 0
    0
    پاسخ به این نظر
    فریبا یکشنبه 26 آبان 1392
    به آقای دولت آبادی تبریک عرض میکنم.همیشه از خواندن آثار ایشان لذت برده ام . سبک و قلم ایشان منحصر بفرداست و جایزه واقعا حق ایشان است. باآرزوی سلامتی برای ایشان
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST