کد مطلب: ۱۰۳۰۱
تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶

توصیه‌های نویسنده‌ی پرفروش

مهر:‌ به نقل از سی‌بی اس نیوز، جان گریشام با انتشار کتاب جدیدش گفت از نوشتن مقدمه متنفر است و معتقد است رمان جدیدش با عنوان «جزیره کامینو» یک کتاب مناسب برای مطالعه در ساحل است.

در حالی که از کتاب‌های این نویسنده پرفروش بیش از ۳۰۰ میلیون نسخه در سراسر جهان فروش رفته، همه ۲۹ کتاب پیشین او در راس فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز جای گرفتند.

کتاب جدید این نویسنده که با عنوان «جزیره کامینو» منتشر شده درباره یک رمان‌نویس جوان است که از بایکوت شدنش توسط نویسندگان دیگر رنج میبرد.

گریشام درباره این کتاب گفته است: دلم می‌خواست یک کتاب ساحلی بنویسم. سال‌هاست که با انتقاد ازکتاب‌هایم می‌گویند چیزی بیش از کتاب‌های ساحلی نیستند، بنابراین با خودم فکر کردم، خیلی خب، بهتان نشان می‌دهم کتاب ساحلی یعنی چه.

این کتاب تاحدودی خارج از کتاب‌های معمولی گریشام است و با این حال هنوز به موارد معمایی، اما بدون جزییات قانونی در آن پرداخته شده است. در این کتاب به سرقت دست‌نوشته‌ای از اسکات فیتزجرالد هم پرداخته شده تا نشان‌دهنده عشق گریشام به کتاب‌های نادر باشد.

داستان این کتاب با جزییات یک سرقت شروع می‌شود. با وجود این جزییات، گریشام می‌گوید هیچ ایده‌ای از این که چگونه جرمی در این میان واقع شود نداشت. وی در این باره گفت: همه اینها را از خودم درآوردم. همه‌اش را از گوگل الهام گرفتم.

در هر حال آنچه قطعی است این است که این کتاب درباره دست‌نوشته‌هایی نادر است که در دانشگاه پرینستون وجود دارند. گریشام حتی یک عذرخواهی هم از پرینستون کرده و در یادداشت ابتدای کتاب، درباره مجموعه کتاب‌های نادر این دانشگاه نوشته است.

وی آورده است: ترسم از این است که ممکن است کسی بخواهد از این کتاب برای انجام این کار الهام بگیرد.

گریشام مدتی است برای معرفی این کتاب جدید یک تور سراسر آمریکا را شروع کرده است.

وی به شوخی در پاسخ به این سوال که چرا این کار را می‌کند؟ گفت: چون حوصله‌ام سر رفته بود.

وی گفت: وظیفه نویسندگان پرفروش است که به کتابفروشی‌ها بروند، با علاقه‌مندان دیدار کنند، کتاب‌ها را امضا کنند . البته این کاری است که من دارم این را برای نخستین بار در ۲۵ سال اخیر انجام می‌دهم.

یکی از شخصیت‌های اصلی «جزیزه کامینو» مردی با نام بروس کیبل است.

گریشام درباره این شخصیت سوگند خورد که او را کاملا از ذهنیات خود ساخته است. ویژگی‌های او چنین است: دوست دارد مدام در میهمانی و نشست و برخاست با دیگران باشد، اما او در عین حال یک کتابفروش جدی است. او یک کتابفروشی عالی دارد و پول زیادی از فروش کتاب‌های نادر درمی‌آورد. او کارش فروش کتاب‌های نادر و دزدی است و از این راه پول زیادی درمی‌آورد.

برخلاف شخصیت جالب ومتفاوت کیبل، گریشام اصرار دارد که به همان اندازه به برنامه‌ریزی برای گسترش شخصیت اوتوجه نشان داده است.

وی افزود : برای نوشتن رمان باید پلات داستان را کاملا قبل از شروع به نوشتن بدانید. و من وقت زیادی را پیش از نوشتن اولین کلمه صرف طراحی داستان می‌کنم.

وی با بیان اینکه یکی از عناصری که او در نوشتن کتاب کمترین علاقه را به آن دارد نوشتن مقدمه است افزود: از مقدمه بیزارم زیرا نوشتن آنها به نوعی شیره شما را می کشد.

این نویسنده که کتاب‌هایش به بیش از ۵۰ زبان ترجمه شده‌اند می‌گوید برای یک نویسنده موفق انجام کاری روتین بسیار اهمیت دارد. اگر هر روز یک صفحه ننویسی و هر روز این کار را کلمه به کلمه انجام ندهی، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

او یک توصیه هم برای نویسندگان دارد: سه نوع کلمه وجود دارد. کلماتی که ما می‌شناسیم، کلماتی که ما باید بشناسیم و کلماتی که هیچ کسی نمی‌شناسد. نباید از کلمات نوع سوم استفاده کرد.

«جزیره کامینو»در ۳۰۴ صفحه ۶ ژوئن (۱۶ خرداد) به بازار آمد.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST