کد مطلب: ۱۲۹۰۹
تاریخ انتشار: یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷

سام: موشی در کتابخانه

شخصیت اصلی این مجموعه موشی به نام سام است که در بخش مرجع کتاب کودک کتابخانه‌ای زندگی می‌کند. این موش کوچک و خجالتی در زمان تعطیلی کتابخانه از لانه‌اش بیرون می‌آید، بین کتاب‌ها می‌گردد و کتاب می‌خواند. اما این همه‌ی ماجرا نیست، بالاخره موش کوچک تصمیم می‌گیرد کتابی بنویسد.

   موش کتابخانه مجموعه‌ای شامل پنج کتابچه‌ی بیست‌واندی صفحه‌ای است و در انتشارات آفرینگان منتشر شده است. عنوان این کتاب‌ها به‌ترتیب «موش کتابخانه»، «موش کتابخانه: داستان یک دوستی»، «موش کتابخانه: کشف‌کردن دنیا»، «موش کتابخانه: دیدار از موزه»، «موش کتابخانه: خانة جدید» است. دنیل گرک، نویسنده و تصویرگر کتاب است. در کتاب اول سام معرفی می‌شود. در کتاب دوم، بین سام و یکی از بچه‌های کتابخانه دوستی‌ای شکل می‌گیرد. در کتاب سوم، سام با موشی ماجراجو آشنا می‌شود که در کتابخانه زندگی می‌کند. در کتاب چهارم، این دو دوست با هم به موزه‌ی نزدیک کتابخانه می‌روند. در کتاب پنجم، نوسازی کتابخانه و جابه‌جایی موقتی اجباری سام و دوستش بهانه‌ای می‌شود برای معرفی برخی سبک‌های معماری خانه در جهان. این مجموعه را محبوبه نجف‌خانی ترجمه کرده و برای گروه سنی ب و ج مناسب است.

   مخاطب این مجموعه، بیش از هر چیزی با امکانات فضای کتابخانه و موزه آشنا می‌شود. به خواندن و نوشتن ترغیب می‌شود و یاد می‌گیرد که می‌توان کاوشگری و ماجراجویی را با مطالعه و پژوهش کتابخانه‌ای جذاب‌تر کرد.

   قیمت هر جلد از این کتاب‌ها بین ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان است و در نشر آفرینگان منتشر شدند.

 

 

کلید واژه ها: موش کتابخانه -
0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST