کد مطلب: ۱۹۱۷۷
تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸

«روایت» کورش صفوی منتشر شد

ایسنا: کتاب «روایت» نوشته کورش صفوی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این کتاب در ۱۳۳ صفحه و با قیمت ۳۹۵۰۰ تومان توسط نشر علمی منتشر شده است.

در معرفی ناشر از این کتاب عنوان شده است: آن‌چه صفوی می‌کوشد در کتاب «روایت» تبیین کند این است که زبان مقوله‌ای فرهنگی است و افراد براساس داده‌ها و اطلاعات فرهنگی‌ای که دارند به درک و تعبیری از متون می‌رسند، مقصود او از متن هم صرفا متن نوشتاری نیست و از نظر او حتی یک فیلم هم می‌تواند متنی برای درک و تعبیر باشد.

او همچنین در کتاب «روایت» از شیوه مطالعه در رشته زبان‌شناسی انتقاد کرده و معتقد است که برای رسیدن به نگرش در زبان‌شناسی، باید به پیشازبان رفت. صفوی در کتاب «روایت»، مخاطبان کتابش را دانشجویان زبان‌شناسی دانسته است. شاید به همین خاطر است که از ذکر بسیاری از مقدمه‌ها در پرداخت کتاب خودداری کرده؛ اعم از این‌که مشخصا وقتی از روایت حرف می‌زند، مقصود او از روایت دقیقا چیست، و در صفحه ۸۰ کتاب نهایتا تعریفی از روایت ارائه می‌کند.

این کتاب بخشی از انگاره‌ای را معرفی می‌کند که در قالب نوعی نگرش ادراکی برای مطالعه زبان مطرح شده است. بر اساس آن‌چه کورش صفوی مطرح می‌کند در این کتاب روایت در مفهومی خاص و بر حسب تعریفی ویژه مدنظر قرار می‌گیرد که می‌تواند برای دانشجویان رشته‌های زبان‌شناسی و نیز مطالعات ادبی کاربرد داشته باشد.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST