کد مطلب: ۸۰۳۳
تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵

کتاب برای مخاطبانِ سیاست در بیرون از مرزهای کشور

 هنرآنلاین: «پنج کوبایی از زندگی‌شان در درون طبقه کارگر آمریکا سخن می‌گویند»، «محاکمه دولت آمریکا»، «در عصر احتضار سرمایه داری: برنامه انتقالی برای انقلاب سوسیالیستی» و «مبارزه طبقاتی و نبرد برای حقوق سیاهان» ۴ عنوان کتاب تازه منتشر شده در نشر طلایه پرسو است.

«پنج کوبایی از زندگی‌شان در درون طبقه کارگر آمریکا سخن می‌گویند» اثر مری آلیس واترز به ترجمه شهره ایزدی منتشر شده است. در پشت جلد کتاب می‌خوانیم:«پنج انقلابی کوبایی که دولت ایالات متحده در سال ۱۹۹۸ برایشان پاپوش درست رد، بالغ بر ۱۶ سال به عنوان بخشی از طبقه کارگر ایالات متحده در پشت میله‌های زندان بودند. هر کدام از آن‌ها با احترام، همبستگی و با باقی گذاشتن مثالی از خودشان، دست دوستی به سمت همقطاران زندانی خود دراز کردند؛ و درپاسخ، احترام و همبستگی دیگران را برانگیختند.

چه چیز این پنج کوبایی را برای چنین عملکردی آماده کرد؟ از همه مهمتر، این انقلاب سوسیالیستی کوبا بود که نحوه عملکرد آن‌ها تبلور خصلت طبقاتی و ارزش‌هایش بود.

هراردو هرناندز، رامون لابانینو، آنتونیو گوئررو، فرناندو گنزالز و رنه گنزالز با درک و فهم خود، با واقع بینی و شوخ طبعی‌شان، راجع به جامعه سرمایه داری ایالات متحده و دستگاه «عدالت‌اش» سخن می‌گویند. همین طور راجع به آینده انقلاب کوبا.«

این کتاب در ۱۶۱ صفحه و با قیمت 12 هزار تومان در نشر طلایه پرسو منتشر شده است.

اما «محاکمه دولت آمریکا» نوشته لری سیگل، فارل دابز و استیو کلارک به ترجمه مسعود صابری روانه بازار کتاب شده است.

عنوان فرعی این کتاب «پلیس سیاسی واشنگتن و طبقه کارگر» است.

در پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «در سال ۱۹۷۲ حزب کارگران سوسیالیست در ایالات متحده علیه دولت آن کشور در دادگاه اقامه دعوا کرد. اتهام علیه دولت این بود که دستگاه پلیس سیاسی‌اش در حزب جاسوسی کرده و باعث اختلال در فعالیت های روزمره حزب شده و حقوق تضمین شده در قانون اساسی ایالات متحده را زیر پا گذاشته است. محاکمه پانزده سال طول کشید و دادگاه در انتها دولت را محکوم کرد.»

این کتاب در ۱۷۷ صفحه و با قیمت ۱۲هزار تومان منتشر شده است.

«در عصر احتضار سرمایه داری: برنامه انتقالی برای انقلاب سوسیالیستی» عنوان کتاب دیگری است اثر لئون تروتسکی به ترجمه حامد شمس.

در آغاز این کتاب می‌خوانیم: «بارزترین خصیصه اوضاع سیاسی جهان، به طور کلی، بحران تاریخی رهبری پرولتاریاست.

پیش شرط‌های اقتصادی لازم برای انقلاب پرولتاریایی تاکنون به طور کلی، به بالاترین نقطه باروری که ممکن است در دوران سرمایه داری برسد، فراهم شده است. نیروهای تولیدی بشر راکد مانده‌اند. همین حالا هم اختراعات و پیشرفت‌های جدید دیگر قادر به بالا بردن سطح ثروت مادی نیستند....»
این کتاب در ۸۷ صفحه و با قیمت ۷ هزارتومان منتشر شده است.

و در آخر مبارزه طبقاتی و نبرد برای حقوق سیاهان» با عنوان فرعی:«آنچه کارگران در ایالات متحده از بلشویک‌ها آموختند» اثر جک بارنز با ترجمه افشین صدرایی نیز در انتشارات طلایه پرسو منتشر شده است.

در بخش «یادداشت ناشر» در این کتاب می‌خوانیم: «جایگاه پیش قراولی کارگرانی که سیاهند، در رهبری نبردهای گسترده اجتماعی و سیاسی، با پایه پرولتری در ایالات متحده، به کرات در تاریخ مبارزه طبقاتی تایدد شده است. وقایع ثبت شده، به سال‌های پایانی جنگ داخلی ایالات متحده برمی‌گردد، به خصوص به نبرد بازسازی رادیکال بعد از جنگ داخلی...

این کتاب در ۱۲۱ صفحه و با قیمت ده هزار تومان منتشر شده است.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST