کد مطلب: ۲۴۷۰۹
تاریخ انتشار: شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰

«یکی از ما نفر بعد است» منتشر شد

ایمنا: یکی از ما نفر بعد است از تازه ترین کتاب های انتشارات کوله پشتی است که با ترجمه "حسین علیرضایی" در ۳۳۶ صفحه منتشر شده است.

حسین علیرضایی، مترجم کتاب "یکی از ما نفر بعد است" در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ناشر این کتاب "نشر کوله پشتی" و نویسنده آن "مک منس" است. پیش از ترجمه نیز اجازه کپی رایت کتاب گرفته شده و به همین دلیل لوگوی اصلی روی جلد است.

وی با اشاره به مخاطبان کتاب، افزود: این کتاب برای گروه سنی خاصی نوشته نشده است، اما به دلیل اینکه شخصیت‌های داستان نوجوان هستند؛ می‌توان گفت مخاطب آن عمدتاً نوجوانان هستند.

این مترجم ادامه داد: ژانر کتاب معمایی_ جنایی است و در ۳۳۶ صفحه منتشر شده است. این کتاب ادامه داستان دیگری به نام "یکی از ما دروغ می‌گوید" است؛ اما شخصیت‌های اصلی آن تغییر کرده اند.

علیرضایی تصریح کرد: "یکی از ما نفر بعد است" در باره نوجوانانی است که در یک مدرسه درس می‌خوانند، در جریان کتاب یک بازی پیامکی به راه می‌افتد و بر این اساس داستان‌هایی پیش می‌آید که بسیار جذاب و چالش برانگیز است.

وی اضافه کرد: نسخه اصلی این کتاب در سال ۲۰۲۰ چاپ شده است. نویسنده آن نیز عموماً در همین ژانر و برای گروه سنی نوجوان می‌نویسد. نشر کوله پشتی پیش از این سه کتاب از مک منس به چاپ رسانده است.

این مترجم در باره علت ترجمه این کتاب، خاطر نشان کرد: به نظرم وظیفه ام به عنوان یک مترجم کمک کردن به کتاب خوان شدن جامعه است و چه چیزی بهتر از کمک به سنین پایین جامعه از جمله نوجوانان است.

علیرضایی ادامه داد: اینکه نوجوانان از این سن با کتاب خو بگیرند، تأثیر مهمی در کتاب خوان شدن آنها در آینده دارد. بنابراین با توجه به اینکه سرانه مطالعه در کشور ما پایین است، سعی می‌کنم کتاب‌هایی ترجمه کنم که برای سنین پایین جامعه نیز قابل استفاده باشد و بر همین اساس به سراغ ترجمه این کتاب رفتم.

در متن پشت جلد این کتاب آمده است:

در ادامه رمان "یکی از ما دروغ می‌گوید" یک بازی پیامکی خطرناک در دبیرستان بیویو به راه می‌افتد. سال گذشته در حومه سن‌دیگو یک نرم‌افزار شایعه‌پراکنی منجر به مرگ فردی شد و چند برنامه شایعه‌پراکنی کوچک آن را سرمشق خود قرار دادند. این‌بار فردی ناشناس پیامی حاوی بازی جرأت یا حقیقت برای دانش آموزان بیویو می‌فرستد و هیچ‌کس از آن در امان نیست. اگر حقیقت را انتخاب کنید یا جواب ندهید یکی از رازهایتان برملا می‌شود. اگر جرئت را انتخاب کنید و مأموریت آن را انجام دهید جان سالم به در می‌برید. اوایل این بازی سرگرم‌کننده است تا اینکه منجر به مرگ یک دانش‌آموز می‌شود. این مرگ تصادفی بوده یا یک قتل؟ دو دانش‌آموز سال سومی به نام‌های میو و ناکس درگیر پیدا کردن دست‌های پشت پرده این بازی می‌شوند. چهار نفرِ بیویو هم در داستان حضور پیدا می‌کنند اما پایه این داستان بر مبنای اتفاقات خانوادگی و مشکلات فردی سه شخصیت اصلی است.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST