img
img
img
img
img
بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از شهرکتاب ایلام

بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از شهرکتاب ایلام

به گزارش ایبنا، علی هوشمند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ ایلام، به همراه معاون فرهنگی و رسانه‌ای و کارشناسان روابط عمومی و چاپ و نشر این اداره کل، از شهر کتاب ایلام بازدید کردند.

در این بازدید شکیبا عزیزبیگی، مدیر شهرکتاب ایلام، گزارشی از روند فعالیت و برنامه‌‌‌های این مجموعه فرهنگی ارائه داد و گفت: شهرکتاب ایلام در ۱۸دی‌ماه ۱۴۰۰با هدف ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان ایلام افتتاح شد. این مجموعه با در اختیار داشتن فضایی بالغ بر۴۰۰ متر شامل بخش‌های متنوع فرهنگی ازجمله، کتاب بزرگسال، کتاب کودک و نوجوان، نوشت‌افزار، بازی و سرگرمی، کتاب و قلم نفیس، صنایع‌دستی و کافه است. بخش کتاب بزرگسال با ۱۴۰۰۰ جلد و بخش کودک و نوجوان ۵۰۰۰  جلدکتاب از موضوعات مختلف و نشرهای معتبر گنجینه‌ای ارزشمند را در اختیار هم‌استانی‌های عزیز قرار داده است.

وی ادامه داد: در مجموعه شهرکتاب بر این باوریم که فروش هر کتاب شبیه روشن کردن چراغی در آسمان شهرمان است. امیدداریم که در این راه با آگاهی‌بخشی و فراهم آوردن ملزومات فرهنگی جامعه شاهد ارتقاء سطح فرهنگ و پیشرفت استان باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیر شهر کتاب و همکاران این مجموعه گفت: شهر کتاب ایلام یک فرصت خوب و ظرفیت فرهنگی در محیطی مناسب با تنوع موضوعی کتاب برای جوامع هدف در استان ایلام است.

عزیزبیگی در ادامه با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت شهر کتاب ایلام در مسیر توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از ظرفیت شهر کتاب در برگزاری آیین رونمایی از تازه‌های نشر، تور کتابگردی، ساخت و تولید پادکست با موضوع کتاب، ایجاد قرائت‌خانه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های ادبیات و فرهنگ و هنر بومی در ساخت پادکست‌ها و…که در مجموع توسعه و تقویت فرهنگ مطالعه را به دنبال دارد، حمایت می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به ضرورت نقد منصفانه و آگاهانه در جوامع فرهنگی، ادبی و هنری بیان کرد: گفت‌و‌گو و بحث درباره کتاب و محتوای آن و نقد و بررسی و تحلیل ازسوی منتقدان، ضروری است و در شهر کتاب می‌توان از این امکان به خوبی بهره برد.

منصور محبی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این بازدید گفت: بهره‌گیری از ظرفیت تبلیغات صحیح و اصولی در معرفی کتاب‌های فاخر و آثار ارزشمند برای مخاطبان بسیار ضروری است و شهرکتاب ایلام از این ظرفیت در معرفی بهتر و کاملتر این مجموعه پویا و فعال فرهنگی استفاده کند.

هادی حیدری از همکاران شهرکتاب ایلام به بیان برخی مشکلات موجود در حوزه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان اشاره‌کرد و از دغدغه‌هایش برای کودکان روستایی که از امکانات موجود در شهرها محرومند، سخن گفت.

ارتباط وثیق با ارکان شهر، شهرکتاب ایلام را تبدیل به یکی از موفق‌ترین شعبه‌های شهرکتاب کرده است.

برچسب‌ها:,

تازه‌ترين اخبار مرتبط
تازه‌ترين خبرها
تازه‌های وبلاگ