کد مطلب: ۲۴۳۳
تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱

دیدار با ادبیات معاصر روسیه در تهران

هیات هفت‌نفره‌ای از استادان ادبیات، نویسندگان، شاعران، مترجمان و سردبیران نشریات ادبی روسیه که به دعوت مرکز فرهنگی شهر کتاب به ایران سفر کرده‌اند برای دیدار و گفت‌وگو با اصحاب ادب و فرهنگ ایران روز یک‌شنبه ۲۸ آبان ساعت ۱۶ در مرکز فرهنگی شهر کتاب حضور خواهند داشت. این گروه هفت نفره تشکیل شده‌اند از: پروفسور مارینا ریسنر (استاد کرسی زبان‌شناسی انستیتو آسیا و آفریقای دانشگاه دولتی مسکو و مولف تاریخ ادبیات ایران در دوران پس از مغول)، پروفسور ناتالیا چالیسووا (استاد دانشگاه دولتی علوم انسانی مسکو و مترجم لیلی و مجنون)، یوری آرخیپوف (مترجم و منتقد ادبی)، ایلدار ابوذروف (نویسنده‌‌ی رمان خوش)، سنجر یانیشف (شاعر و مترجم روس)،  دکتر ماکسیم روسانوف (عضو هیات علمی دانشگاه دولتی علوم انسانی مسکو و مترجم لیلی و مجنون) و یولتان صادق آووا (متخصص ادبیات روس و دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دولتی مسکو).
در این نشست شاعران، نویسندگان و منتقدان ایرانی نیز حضور خواهند دارند و درباره‌ی آشنایی بیشتر با ادبیات معاصر روسیه در ایران با همکاران روسی خود گفت‌وگو می‌کنند. در این نشست، نویسندگان و منتقدان روسی در باب ویژگی‌های ادبیات معاصر روسیه سخن می‌گویند و بخشی از آثار خود را برای مخاطبان می‌خوانند که به فارسی ترجمه می‌شود.
علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند.

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST